l
Ontdek je personal brand en word top of mind met authentieke content

Personal Branding tip: hoe ontwikkel je je eigen communicatiestijl als ondernemer?

‘Dat hoort toch niet’

‘Wie denk je wel dat je bent’

‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!’

‘Steek je kop niet boven het maaiveld!'

Je online zichtbaarheid vergroten als ondernemer

Herken je je in een van deze bovenstaande ‘belemmerende overtuigingen’? Of heeft iemand weleens iets soortgelijks tegen je gezegd? Hoor je het vaak in de omgeving waar je vandaan komt? Of misschien is het wel je eigen kritische stem die zegt dat je ergens niet goed genoeg voor bent, of iets beter niet kunt doen.

Hoe dan ook, we hebben er allemaal weleens last van. Van onze interne criticus. En dit soort overtuigingen helpen dan natuurlijk niet om jezelf te promoten. Als je je (online) zichtbaarheid wil vergroten voor de werving van nieuwe klanten of opdrachten bijvoorbeeld, dan komt deze ‘belemmerende overtuiging’ ook weer vaak naar boven. En natuurlijk ‘weet’ je als ondernemer dat het handig is, en ja zelfs een must is, om jezelf te laten zien en contacten te leggen. Dus wat houd jou nu toch weer tegen? Inderdaad die vervelende ‘belemmerende’ overtuiging.

De hamvraag natuurlijk is: hoe kom je er van af ? Gelukkig is dat niet zo moeilijk. Nee, echt niet. Dat je er al zolang mee loopt, wil natuurlijk niet zeggen dat het net zolang duurt om er weer vanaf te komen. Die interne criticus wil je alleen beschermen. De crux is namelijk om terug te gaan naar de essentie, naar datgene wat echt bij jou past en welke waarde dit heeft voor je doelgroep.

Jouw merkidentiteit als basis voor jouw 'brand style'

Wat vind jij belangrijk? Waar sta jij voor? Het is belangrijk je eigen merkwaarden goed te kennen voor je communicatie en visualisatie. Dan kun je namelijk ook voor jezelf vaststellen of iets bij je past, bijvoorbeeld je website of sociale mediaprofiel. En dus ook welke interpretatie je geeft aan een bepaalde situatie. Want je gaat de overtuiging kiezen die bij jou past. Die in lijn is met jouw merkwaarden. En niet omdat iemand anders ooit tegen jou X, Y of Z heeft gezegd, maar eentje die echt past bij jou, omdat deze in lijn is met waar jij voor staat.

En het mooie is, is dat deze nieuwe krachtgevende overtuigingen je gaan helpen bij jouw manier van communiceren. Welke beelden, kleuren en onderwerpen je gaat kiezen, kortom om jouw eigen communicatiestijl te ontdekken. Dus, zit je ‘vast’? Ga terug naar de basis, en ik help je er graag bij! 

Sandra Stassar


Op zoek naar meer branding tips? 

"Terug naar de roots" van je bedrijf

De taal van je doelgroep spreken

Hoe begin ik met Personal branding als ondernemer

Hoe maak je de connectie met je ideale klant?

Wat is de toegevoegde waarde van een personal branding coach?

Hoe bepaal je je onderscheidend vermogen?

Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap

Hoe maak je relevante content?