l
Ontdek je personal brand en word top of mind met authentieke content

Het geheim van een personal branding specialist

'Een Personal Branding Specialist, wat is dit nu precies'? Om mijn werkzaamheden uit te leggen, heb ik de voordelen  voor je op een rijtje gezet. Voor diegene die overweegt een coach in de arm te nemen of er weleens over nadenkt. En ja, ik geef in dit blog ook aan wanneer je mij beter niet als coach kunt inhuren. ‘Bezint eer ge begint’, zullen we maar zeggen.  En wat is het geheim van een goede personal branding specialist? Ik leg het je allemaal uit dit blog!


Wat is dat, een 'personal brand'?

Een personal brand is het professionele beeld dat je van jezelf in de markt zet. Onbewust of bewust ben je er al mee bezig om een beeld op te bouwen als je aan social media doet. Dus waarom dit niet meteen professioneel aanpakken. Personal branding gaat over wat jou uniek maakt ten opzichte van andere aanbieders in de markt. En dat je dit beeld met overtuiging uitdraagt. Bovendien vraagt branding om consistentie: jezelf (online) consistent laten zien om zo top of mind te worden bij je doelgroep. Heb je een hekel aan bellen en koude acquisitie doen? Dan is dit je kans!

Waarom een personal branding specialist inhuren?

Als branding specialist help ik je de antwoorden te vinden op jouw contentstrategie naar de markt, en in mijn geval om bekendheid op te bouwen bij je ideale doelgroep. Uiteindelijk om een persoonlijke connectie te creëren, zodat ze voor jou als dienstverlener gaan kiezen. Vanuit een helikopterview kijk ik naar jouw specifieke situatie, markt of branche, wat je (unieke) eigenschappen zijn, en geef ik jou feedback en structuur hoe je deze inzet voor een unieke en consistente contentstrategie. 

Naast het feit dat ik op een coachende wijze vragen stel over je waarden, de kwaliteiten en bijzondere eigenschappen van je bedrijf en dienst, deel ik ook graag mijn expertise met je. Zo kun je zelf ontdekken en beslissen wat je als merk wilt uitdragen. Zowel qua stijl, als ook de content die je wilt publiceren, bijvoorbeeld via je website of social media accounts. 

Voor wie is personal branding bedoeld?

Een Personal Branding coaching is handig voor iedereen die zichzelf op een authentieke, betrouwbare en consistente wijze wil presenteren. Je gebruikt je persoonlijkheid om positieve associaties en beelden op te roepen. In mijn geval zijn dit dienstverlenende ondernemers en zelfstandige professionals (zzp’ers) die zichzelf in de markt willen zetten. Want de 'klik' is vaak de belangrijkste factor waarom ze wel of niet voor je kiezen. Ik leer jou de facetten die nodig zijn om een Personal Branding strategie voor je bedrijf te bepalen, zodat je de connectie maakt met je ideale doelgroep.  

Wat doet een Personal Branding specialist?

Personal Branding is een vorm van marketing om jezelf zichtbaar te maken en de connectie te maken met je doelgroep(en). Bij Branding richt je je dus op naamsbekendheid en engagement, de eerste fasen van de customer journey. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat je meer klanten en omzet genereert, maar je richt je met branding dus op 'top of mind' te worden en voorkeur voor jou als merk te creëren. Kortom, ik leer je communiceren waarom jij relevant bent voor je doelgroep, én dat je geloofwaardig en onderscheidend overkomt.

Als Personal Branding Coach help ik je antwoorden te vinden op onder meer de volgende vragen:

Waarom zou een potentiële klant voor mij kiezen?

Hoe onderscheid ik me van de concurrentie?

Hoe vind ik mijn eigen communicatiestijl?

Hoe creëer ik relevante en waardevolle content?

 

Wil je nu eerst meer weten hoe je begint personal branding

Wanneer een personal branding specialist inhuren?

  • Als je graag hulp wilt bij het definiëren van je persoonlijk merk op basis van je sterke punten, waarden, passies en doelen 
  • Als je graag meer zichtbaar wilt zijn, maar niet goed durft of niet precies weet wat bij jou als ondernemer past dan help ik je belemmeringen weg te nemen
  • Als je ondersteuning zoekt bij het opzetten van een contentstrategie en wilt weten hoe branding of ‘merkdenken’ werkt
  • Als je met meer zelfvertrouwen en plezier jezelf zichtbaar wilt maken online
  • Als je aan de promotie van je bedrijf wilt werken en een relatie wilt bouwen met je (potentiële) klanten met waardevolle middelen, zoals boeken, tools, trainingen en netwerken.
  • Als je ook open staat voor contentmarketing gerelateerde thema's zoals SEO, Analytics, en Social mediastrategie. Ik ben een generalist, en indien nodig kan ik je doorverwijzen naar een specialist voor een van deze thema's.

Mij niet bellen

  • Als je er niet van houdt om jezelf een spiegel voor te houden
  • Als je niet graag wilt weten wat de kracht van jouw bedrijf is
  • Als je het liefste niet in actie komt, want je krijgt van mij voor iedere sessie een opdracht mee
  • Als je op zoek bent naar advies over salesgedreven marketingactiviteiten (leadgeneration en conversieoptialisatie)
  • Als je op zoek bent naar een specialist, bijvoorbeeld een Facebook Advertising specialist of een LinkedIn specialist die alle technische functionaliteiten van LinkedIn kent. 

 

Tsja, en dan natuurlijk de vraag waarom je mij het beste kunt inhuren?

Mijn kracht zit in het feit dat ik jouw talenten en kwaliteiten, oftewel jouw ‘parels’ naar boven kan halen, en ook weet hoe deze naar de markt te communiceren. Zeker als zzp’er is het heel belangrijk te weten wie jij bent, waar je voor staat en waar jouw toegevoegde waarde ligt, en dit op een heldere en consistente wijze te communiceren. En het mooie is dat als je vanuit je eigen kracht en betekenis voor anderen leert denken, je makkelijker je bedrijf gaat promoten. 

Heb je interesse? Laat het me weten, dan gaan we eerst kennismaken! 

Sandra Stassar


Op zoek naar meer branding tips? 

"Terug naar de roots" van je bedrijf

De taal van je doelgroep spreken

Je eigen communicatiestijl als zzp'er

Een nieuw begin als ondernemer

Hoe maak je de connectie met je ideale klant?

Zo begin je met personal branding

Hoe bepaal je je onderscheidend vermogen?

Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap

Hoe schrijf je een goede post?

De missie en visie van je bedrijf