l
Maak van je bedrijf een merk

Branding & communicatiespecialist 


Mijn visie om iedereen te leren communiceren op een manier die bij hem of haar past

Iedere ondernemer heeft een verhaal. Iedere ondernemer bestaat uit een eigen set van o.a. persoonlijke eigenschappen, waarden en kwaliteiten, en heeft daarmee toegevoegde waarde voor het geheel. Of je nu zelfstandig bent of onderdeel uitmaakt van een team, de unieke set maakt dat jij (of je bedrijf) uniek bent. Op zoek gaan naar het DNA van jou als ondernemer en het unieke verhaal achter jouw (of jullie) bedrijf is daarom het leukste dat vind ik om te doen.

Op zoek naar het business DNA

Zeker als dienstverlenende ondernemer is het belangrijk te weten waar specifiek jouw toegevoegde waarde ligt en hoe je je persoonlijkheid inzet. En dat je dit op een krachtige en consistente wijze weet te communiceren op een manier die bij jou past. Het mooie is dat als je de 'merkkracht' ontdekt van je bedrijf, je ook met meer vertrouwen je bedrijf gaat promoten.

Mijn merkessentie: de inspirerende helper

Inspirerende helper. Als je mij in 2 woorden wilt omschrijven. Ik merkte namelijk, toen ik nog heel jong was , dat ik het leuk vond om andere klasgenootjes te helpen. Met hun huiswerk of opdrachten in de klas. Ik werd toen door de juf ook vaak bij een klasgenootje gezet. Heerlijk vond ik dit. Kijken hoe ik de ander de lesstof zou kunnen laten leren begrijpen. Daar begon het dus al om andere mensen en bedrijven helpen hun doelen te bereiken

Mijn ervaring als adviseur bij een reclamebureau en de rol van communicatiemanager voor diverse opdrachtgevers, samen met mijn talent voor communicatie & coaching, maakt daarom dat ik snel tot de kern kom. Deze combinatie zorgt ervoor dat ik weet hoe de 'parels' van een bedrijf naar boven te halen, en dit vervolgens ook naar de markt te communiceren via de geschikte middelen en kanalen. Verder hoor ik vaak terug dat mijn klanten het een voordeel vinden dat ik me echt in hun markt verdiep en een handige 'business partner' voor ze ben. 

Als persoon ben ik zorgvuldig en pragmatisch ingesteld, dus geen ellenlange sessies die niets opleveren. Je krijgt ook praktijkopdrachten mee naar huis, inclusief relevante tools en templates om je kennis en vaardigheden te versterken.   

Personal Branding
Jouw onderscheidend vermogen


Meer over mij...

Geboren en getogen in Eindhoven. Want ja, in Brabant daar begint mijn merkverhaal. In een warm en veilig gezin opgegroeid met lekker eten. Precies, de bourgondische inslag en iedereen die thuis welkom was (nou ja bijna iedereen dan). Vrienden omschrijven mij als persoonlijk, warm, spontaan, en dat ik op een vriendelijke manier feedback geef. 

Wat voor mij belangrijk is
Gezelligheid, reizen, boeken lezen, yoga, tennis, (wereldse) muziek en koken

Waar ik een hekel aan heb

Sociaal onrecht en ''blaaskaken".  Iedereen heeft een verhaal, mag gezien worden en een bijdrage leveren aan het geheel. Bij mij dus ook geen blablabla. Het zullen mijn Brabantse roots wel zijn 😊. Daarom leer je door mijn werkwijze ook je podium te pakken op een manier die bij jou en je doelgroep past.

Mijn persoonlijk motto:

"Give a man a fish and you feed him for a day; 

teach a man how to fish and you feed him for a lifetime". 

Lao Tzu


Mijn belangrijkste merkwaarden voor mijn werkwijze: analytisch, creatief en verbindend

Goed luisteren en kijken voor een analyse. Daar begint een analyse bij mij altijd mee. Op basis van jouw/jullie input ga ik aan de slag met een analyse. Ik neem hiervoor ook o.a. de sociale media en website door en we doen een uitgebreide verkenning van jullie kernwaarden, expertise en ervaringen. De analysefase is voor mij een absolute must om me te kunnen verdiepen in de mens(en) en de unieke details van de dienstverlening. Het geeft me beter inzicht in het 'merk DNA', zodat ik als specialist van een afstand kan meekijken en zo ook kan wijzen op de welbekende 'blinde vlekken'.

Mijn creativiteit uit zich in de communicatie naar de markt. Vooral over het wat en hoe precies kan ik goed meedenken, bijvoorbeeld de metaforen en beelden die ik voor me zie. Maar ook door creatieve werkvormen toe te passen, krijgen we vaak zeer mooie resultaten bijvoorbeeld voor de visualisatie van een bedrijf via de sociale mediakanalen. Mocht je/jullie zelf wat minder creatief zijn, dan kan ik zeker op dit vlak veel betekenen en aanvullen waar nodig.

Samenwerken of teamwerk is de basis voor mij van iedere werkrelatie, zodat de verbinding gemaakt kan worden met je/jullie doelgroep(en). De 'klik' moet er daarom voor mij vanaf het begin al zijn om samen iets moois neer te zetten. Hoewel ik vraag om templates en tools zelf thuis voor te bereiden, kijk ik mee en verdiep ik me in de markt om zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en zo waarde toe te voegen. 

"Sandra weet doortastend door te vragen en je te laten nadenken,

en haalt daardoor dingen naar boven waar je zelf geen weet van had."

Marlies

 

Diploma's en certificaten:

Communicatie coach (SRM), NLP practitioner's coach (IEP), Digitale Marketing (NIMA), Marketingcommunicatie B (SRM), Green Belt/Lean leadership 

 

Wil je meer over me weten? 

Bekijk dan mijn LinkedIn profiel, of volg mij op Instagram.