l
Maak van je bedrijf een merk

Contentstrategie en contentcreatie om de juiste doelgroepen aan te trekken - MKB

Strategisch communicatieadvies en contentcreatie vanuit het merkverhaal 

"Hoe kunnen we samen als team meer zichtbaar zijn via LinkedIn?"

 "Wat kunnen we doen om de naamsbekendheid van onze organisatie te vergroten?"

"We willen een betere werving van talent, wat betekent dit voor onze communicatie?"


Zomaar wat vragen die mij regelmatig worden gesteld. Als branding & communicatiespecialist ben ik daarom op interim basis in te huren. Voor een branding of communicatieopdracht om voor de korte termijn in een communicatiebehoefte te voorzien.  Bijvoorbeeld voor strategisch communicatieadvies en content voor de sociale mediakanalen, website of emailmarketing. Maar altijd vanuit het 'merk DNA' van jullie organisatie, bureau of dienstverlening. Mijn diensten:

1. Consult als APK voor (arbeidsmarkt) communicatie

Dit consult geeft antwoord op de vraag: "waar liggen de kansen voor onze online profilering naar onze doelgroep"?

Inhoud:

-Profielanalyse en inventarisatiegesprek; doelen, doelgroep (richting de markt of arbeidsmarkt) en expertise(s) worden besproken

-Screening van jullie online bedrijfsprofiel via o.a. de site en sociale media

-Consult, inclusief een presentatie van de belangrijkste bevindingen

Investering: 495 euro, inclusief gesprek op locatie of online (ex btw en reistijd)


2. Strategisch communicatieadvies   

Op zoek naar communicatieadvies op maat? Voor de werving van nieuwe klanten of nieuwe medewerkers? Dat kan, van een strategisch communicatieplan tot en met de creatie van content en coaching van medewerkers:

  • Merkverhaal van jullie bedrijf: ik ga op zoek naar het strategische verhaal achter jullie organisatie of programma als kader voor de contentstrategie richting diverse doelgroepen en/of stakeholders
  • Communicatieplan: opstellen van een communicatieplan, inclusief stakeholder management analyse voor interne communicatie en employer branding
  • Contentcreatie: communicatie voor de sociale media, webinars, website (bloggen) en overige PR activiteiten op basis van het merkverhaal
  • Communicatie coaching: belangrijke interne medewerkers involveren en supporten als merkambassadeurs voor de organisatie of programma's

Investering: prijs op aanvraag


3. Incompany branding module

Tevens bied ik de volgende 'incompany' module voor adviesbureaus en dienstverlenende kleinbedrijven:

(Online) MKB module - de juiste klanten aantrekken met LinkedIn

Medewerkers zijn het grootste goed van je organisatie. Dat hoef ik je niet te vertellen. Maar wat nu als jullie medewerkers ook worden betrokken om aan de bekendheid van jullie organisatie te werken om zo meer potentiële klanten aan te trekken? Hoe gaaf is dat! In deze module leer ik jullie hoe dit aan te pakken.

Van medewerkers naar merkambassadeurs 

Willen jullie ook authentiek en onderscheidend communiceren via LinkedIn voor de promotie van jullie bureau? Als een gezicht naar buiten treden naar klanten en stakeholders? En willen jullie ook als team leren online content te creëren om nieuwe klanten te werven? In deze workshop ervaren jullie wat de mogelijkheden en voordelen van branding zijn als een team, en hoe jullie LinkedIn kunnen inzetten om nieuwe klanten aan te trekken. 

Wat kun je verwachten van deze module:

- Uitleg wat (personal) branding inhoudt en vraagt van de medewerkers

- Hoe je LinkedIn inzet voor een authentieke online profilering

- Hoe je online de vertaalslag maakt van je persoonlijkheid naar je LinkedIn profiel

- De do's and dont's voor je LinkedIn profiel

- Uitleg hoe je LinkedIn samen inzet om de bekendheid van de organisatie te vergroten

- Tips voor contentcreatie: wat, wanneer en hoe het beste te posten via LinkedIn? 

- Uitleg hoe je je netwerk uitbreidt om nieuwe leads te genereren

Vervolgens gaan we ook aan de slag met een praktische opdracht om de eerste content ideeën voor het team te creëren.

Doelgroep: deze (online) LinkedIn module is bedoeld voor dienstverlenende kleinbedrijven zoals adviesbureaus, consultancy en onafhankelijke teams die vanuit hun bedrijfsstrategie meer zichtbaarheid willen creëren, en samen met een gedegen aanpak aan de slag willen gaan. 

Communicatiestrategie bureaus en start-ups
Contentstrategie thema's


Inhoud MKB module:

  • Voorbereidend gesprek met o.a. de directie en assistente c.q. office support
  • 1 x Presentatie uitleg de basics van branding voor LinkedIn om nieuwe klanten aan te trekken en workshop om samen ideeën te bedenken voor online content.
  • Contentcreatie workshop: de nieuwe content ideeën worden door individuele medewerkers zelf in kaart gebracht, binnen het kader wat jullie als bedrijf willen uitstralen. Eenheid en consistentie in alle uitingen zijn hierbij de sleutelwoorden. Voor zowel LinkedIn als overige promotiemiddelen zoals webinars en blogs.
  • Naslagwerk; alle medewerkers ontvangen na afloop nog een handig naslagwerk.
  • 1 x Nabespreking met directie en assistente c.q. office support

Dus willen jullie ook:

-Online kennis en betrokkenheid activeren bij de medewerkers voor de promotie van jullie organisatie?

-Leren hoe jullie online de connectie maken met potentiële klanten?

-Op authentieke wijze samen consistent leren communiceren via LinkedIn?

-Samen als team online een sterk merk als bureau neerzetten?  

En zo bouwen aan de naamsbekendheid van jullie organisatie om nieuwe klanten te winnen?

Reserveer dan deze online team branding module!

Investering: 1.495* euro (ex btw en reistijd) voor een training (10:00 - 13:00 of 14:00 - 17:00). Maximaal 10 personen en de basis input vormen de missie/visie van jullie bedrijf en merkwaarden. 

Locatie: in overleg (of online via Zoom of Teams)

*In overleg is deze workshop ook op maat te maken als een 'heisessie' voor de strategie van de organisatie. Houd er dan rekening mee dat ik een contactpersoon nodig heb die de eigenaar is van de communicatie en de afstemming intern faciliteert. Dit kan bijvoorbeeld de officemanager of secretaresse zijn. De merkwaarden samen met een ingevuld Business Model Canvas of recent marketingplan vormen dan het vertrekpunt voor de communicatie.

 

Ik wil meer weten over deze incompany module voor ons team!


Sandra Stassar 2019
Sandra Stassar 2019


Meer over mij...

De communicatiekracht van professionals en bedrijven die zichzelf als 'a force for good' zien versterken. Dat is mijn persoonlijke missie. Ik maak hierbij gebruik van zowel analytische als meer 'creatieve' werkvormen. Door de verbinding te leggen tussen beide werkvormen, kom ik tot de mooiste resultaten. Kortom, wil je weten waar de merkkracht van jullie team zit of heeft de promotie van jullie bedrijf een boost nodig? Samen gaan we ‘terug naar de tekentafel’ om de bewuste en wellicht ook onbewuste kwaliteiten en kernwaarden te (her)ontdekken voor jullie merkverhaal! 

"Na de workshop Personal Branding zat ik boordevol inspiratie. De workshop prikkelt om verder na te denken over vervolgstappen. Sandra geeft heel bruikbare tips. Bijvoorbeeld door het laten uitschrijven van mijn gedachten. Na het uitschrijven zegt ze: deze tekst kun je mooi gebruiken als input voor je nieuwe websitetekst. Lekker praktisch, daar houd ik van." 

Dian van Horrik, Jurist Plus


Interesse in wat ik als branding & communicatiespecialist voor jullie kan betekenen?

Neem dan contact met me op voor een vrijblijvend oriënterend gesprek! Ik neem jullie dan mee in de wereld van branding en wat dit voor jou of je bedrijf kan betekenen.