l
Ontdek je personal brand en word top of mind met authentieke content

de 7 beste online content strategieën om jezelf en je bedrijf in de markt te zetten

Jezelf online zichtbaar maken. Met content die authentiek, relevant en on-brand is. Online gebruikers worden dagelijks blootgesteld aan honderden stukjes inhoud per dag (alles het nieuws tot aan de sociale media). Hoe zorg je er dan voor dat jouw berichten opvallen en aansluiten bij je publiek? En op welke manier deel je deze vervolgens online?

Ik heb een overzicht gemaakt van de 7 beste online kanalen voor je content strategie om nieuwe klanten aan te trekken. Lees verder om te ontdekken wat iedere kanaal te bieden heeft en waarom ze handig voor je kunnen zijn om toe te voegen aan je marketing inspanningen.

 

Zo creëer je content die opvalt en impact maakt

Hiervoor wil ik graag met jullie het raamwerk delen om succesvol te zijn via de sociale media en de andere belangrijkste kanalen voor personal branding. Oftewel hoe bouw je aan je personal brand online?


Stap 1. Definieer je professionele merkidentiteit
Authenticiteit start met je personal brand. Het begint met de waarden en onderwerpen van jezelf als merk te definiëren . Wie je bent als ondernemer, waar je voor staat en hoe je uiteindelijk het verschil kunt maken door authentieke inhoud te creëren die ook echt impact heeft.

Stap 2. Ken je doelgroep
Om relevant te zijn, is het belangrijk te weten wat de wensen en behoeften van je doelgroep zijn. En dat je dit weet te vertalen in aansprekende content. Hoe je dit doet, daarover lees je hier meer.

Stap 3. Creëer engaging content die passend is bij wat jij wilt vertellen en wat je doelgroep graag wilt horen
Als laatste stap ga je kijken waar de overlap zit, oftewel de ‘content sweetspot’. Je definieert de onderwerpen en vragen die bij jou en je doelgroep passen. Vervolgens pas je je eigen stijl toe om die content te verpakken in de juiste woorden en beelden.

Meer weten over hoe je jezelf als ondernemer in de markt zet? Kijk dan hier hoe je van jezelf een merk maakt.

Welke 7 online content strategieën zijn er om je business online groeien?

Content marketing; content in iedere fase van de klantreis

Content marketing is een van de meest effectieve manieren om nieuwe klanten aan te trekken en de bestaande te behouden. Om online succesvol te zijn als dienstverlener, heb je aansprekende en relevante content nodig. Content die je onderschrijft als de expert in je vakgebied. En content die ook connect met je doelgroep tijdens alle fasen van de klantreis of ‘customer journey’.

Van blog artikelen en ebooks, tot aan video’s, podcasts en infographics. Zolang het maar bij jou en je doelgroep past. De ene persoon doet het beter op beeld zoals video en de ander heeft weer een perfecte stem voor podcasts. Experimenteer met je skills en bouw je vaardigheden uit, zodat je weet wat bij jou past.

Email marketing, saai?

Met email kun je klanten werven en behouden via gepersonaliseerde berichten om je merk, content of product te promoten. De meeste van ons vinden emails maar saai, maar wat als ik je vertel dat emails de beste return-on-investment (ROI) hebben volgens onderzoek. Precies, “the money is in the list”. Ik beschouw mijn ontvangers als vriendinnen die ik graag op de hoogte houd van de laatste trends, de boeken die adviseer, mijn ervaringen en natuurlijk krijgen ze altijd korting of een leuke bonus. 😊

Social media marketing; sociale media is gratis, dus waarom niet?

Social media is gratis en je klanten gebruiken sociale media ook, dus waarom niet zoveel mogelijk inzetten. Zorg wel dat je daar aanwezig bent waar je klanten ook zijn om te engagen. Of dit nu Twitter, LinkedIn of bijvoorbeeld Pinterest is. Maak jezelf en je producten bekend, stel vragen, geef likes en comments om voldoende zichtbaar te zijn!

Jouw website als one-stop-shop

Vinden en gevonden worden. Dat doe je vooral via de website. Het perfecte online visitekaartje geheel in eigen beheer. En met de juiste SEO (Search Engine optimization) of SEA technieken (Search engine advertising), verwijs je potentiële klanten via google direct naar je stop voor een onvergetelijke ervaring en meer informatie over je jou en je diensten.

Digitaal adverteren om je bereik exponentieel te vergroten

Investeren in Google,Insta of Facebook ads, kan je network aanzienlijk vergroten en daarmee je sales funnel ook. Probeer wel eerst organisch te groeien, zodat je weet welke content het wel of niet goed doet. De juiste foto’s , teksten en kleuren, het kan allemaal het grote verschil maken dus test eerst goed uit wat goed werkt bij je doelgroep.

Online events voor een totale ‘merk’ beleving

Hosting van online evenementen geeft je publiek de mogelijkheid om met jou kennis te maken. Bovendien helpen online events zoals webinars on je geloofwaardigheid als expert te laten zien en te vergroten .' The proof of the pudding is in the eating', dus een geweldige manier om potentiële klanten met jou te laten kennis maken hoe je ‘werkelijk’ bent. Maar ook handig om data te genereren, zoals emailadressen voor je emailmarketing.

PR/free publicity via de juiste connecties met de media

Leg contacten met de redactieleden van media in jouw vakgebied of (lokale) kranten. Wat zijn de titels die jouw doelgroep leest? Pitch je artikel of stuur een persbericht naar de redactie, en wellicht krijg je zo gratis publiciteit!

Wil je ook samen aan de slag voor jouw unieke contentstrategie? Laat het me weten! Dan maken we eerst kennis en kijken we of de klik er voldoende is.