l
Maak van je bedrijf een merk

Personal Branding stappenplan


Premium strategie module - Personal Branding communicatieplan (Tijdspad: 5-6 maanden)

In deze module doorloop je het gehele Personal Branding stappenplan van in totaal 8 coaching sessies voor je communicatiestijl, het merkverhaal naar je doelgroep en je algehele communicatie- strategie. Handig voor ondernemers en zelfstandige professionals die hun communicatie naar het ultieme strategisch niveau willen tillen met als doel: geloofwaardig en relevant zijn voor je doelgroep(en), en onderscheidend profileren ten opzichte van de concurrentie.

Op basis van jouw ondernemingsplanmarketingplan of recent ingevuld Business Model Canvas, ga je een verdiepingsslag maken voor de promotie van je bedrijf, oftewel je communicatiestrategie. 

Inhoud:

  • Analyse van het "DNA" van je bedrijf, de kernwaarden, merkkwaliteiten, en de visualisatie van je merk (zie basismodule) voor de richtlijnen van je brand style
  • De belangrijkste communicatieboodschappen uitgewerkt voor 2/3 doelgoepen of stakeholders
  • Je leert hoe je een persona maakt
  • Vertaalslag van je belangrijkste merkeigenschappen voor je persoonlijke merkverhaal
  • Uitgewerkt in een communicatiestrategie en contentplan, op basis van een door jou bepaalde doelgroep(en)/ stakeholders, en een recent door jouzelf uitgevoerde marktverkenning
  • Diverse tools & templates voor je 'brand style', persoonlijk verhaalschema, contentplan en communicatiestrategie 

Resultaat:

  • Brand Identity; je hebt je eigen communicatiestijl gevonden en kunt je 'brand style' definiëren 
  • Een helder beeld op de merkkwaliteiten en merkwaarden van jou als ondernemer
  • We gaan dieper in op je missie en visie, kortom jouw 'why' voor je persoonlijke merkstrategie
  • Je ontdekt je  'brand voice'; wat zijn nu de woorden die je voor de communicatie van je bedrijf kunt gebruiken, en dus je personal brand
  • Je gaat de content thema's en beelden vinden die bij je bedrijf passen
  • Persoonlijk merkverhaal voor een door jou gekozen doelgroep/doelgroepen voor je communicatie
  • Je hebt de klantreis van je ideale klant(en) in kaart gebracht
  • Een concurrentieanalyse toegepast op je communicatie
  • Een communicatiestrategie voor je ideale klant en contentplan voor 2 tot 3 doelgroepen/ stakeholdergroepen (inclusief inhaakkalender, overzicht media en kanalen, en communicatievormen).

Investering: 1.275,- (excl. Btw). Houd er rekening mee dat je praktijkopdrachten krijgt om thuis voor te bereiden. Deze module is ook exclusief styling te boeken voor 975,- euro. 

Dus wil je ook:

  • een duidelijk merkverhaal om je doelgroepen aan te spreken via jouw middelen en sociale media kanalen. Zo voorkom je verwarring, omdat je je diensten op meer dan 1 doelgroep richt of te maken hebt met meerdere stakeholdergroepen in het aankoopproces
  • zoveel mogelijk tijd besparen door effectieve en efficiënte communicatie naar alle doelgroepen/ stakeholders
  • de kans op succes vergroten door aan je naamsbekendheid te werken, via diverse middelen en kanalen zodat je je ideale klanten bereikt
Ik ben geïnteresseerd en wil graag met Sandra in contact komen!