l
Ontdek je personal brand en word top of mind met authentieke content

Gratis checklist: de personal branding checklist voor ondernemers en eigenaren

 

Als je wilt gaan communiceren over je bedrijf, dan zijn er een hoop keuzes te maken. Het begint met te weten wat je wilt uitstralen en vertellen over jouw bedrijf. Vervolgens gaat het om de concrete keuzes die je maakt welk beeld jij als ondernemer of eigenaar via je website en sociale media bijvoorbeeld, naar buiten wilt brengen voor de juiste doelgroep. En dat zit ‘m natuurlijk in de details! Maar ja, welke details?  En dat zit ‘m natuurlijk in de details! Maar ja, welke details? 

Personal branding checklist voor je bedrijf

Zeker als eigenaar of zelfstandig ondernemer is je personal brand van groot belang. Jij bent immers het boegbeeld van je bedrijf. In het volgende personal branding overzicht vind je een opsomming aan welke details en items te denken:

  • Je online visuele identiteit van o.a. je website, emailmarketing templates, podcast en sociale media; maak je gebruik van dezelfde kleuren, typografie, fotografie, en beelden? Hoe consistenter, hoe beter. De ontvangers krijgen dan hetzelfde gevoel bij je. En consistentie straalt betrouwbaarheid uit. 
  • Jouw offline communicatiemiddelen zoals stationary, brochures en presentaties; idem zoals hierboven en brengen ze hetzelfde gevoel over zoals bijvoorbeeld gedefinieerd in je branding style guide?
  • Tone of Voice; schrijf vooral zoals je praat. Gebruik zoveel mogelijk je eigen woorden (naast de zoekwoorden van je doelgroep (SEO). Zo kom je online hetzelfde over als offline. Dit zorgt voor herkenbare, consistente en authentieke communicatie.
  • Beeldmateriaal en visuals; hoe zien je infographics of standaard thema posts of formats eruit? Maak je gebruik van iconen? Zorg dat ze in lijn zijn met elkaar, en herkenbaar voor jou als merk. Consistent gebruik van je bedrijfsnaam en/of taglines in je posts werkt ook super voor je naamsbekendheid!
  • Emoticons en hashtags; wat zijn de standaard emoticons die je gebruikt om berichten mee ‘op te leuken’? En heb je al een eigen hashtag die aangeeft waar jij als voor staat met je bedrijf, zoals  #ontdekjemerkverhaal?


  • Locatie / huisvesting; de locatie is key, hoor je vaak. Niet alleen voor je woonhuis, maar ook voor je bedrijfslocatie. Past de locatie met wat je wilt uitstralen als ondernemer of eigenaar? Denk aan de keuze van de locatie waar je werkt tot aan de belettering buiten, de entree, maar ook de muren/achterwanden en inrichting natuurlijk van je bedrijf. De boodschap die je met de ruimte overbrengt dient in lijn te zijn met wat je als professional wilt uitstralen.
  • Storytelling en jouw persoonlijke verhalen; waarom ben je ooit je bedrijf begonnen? En wat zijn je hobby’s, interesses en bezigheden naast je werk als professional? Kortom, alles in de categorie waar je van houdt en jezelf als persoonlijkheid mee onderscheidt van andere aanbieders. Kies zorgvuldig wat je laat zien over jezelf (past het bij je doelgroep) met je persoonlijke contentstrategie .

En het allerbelangrijkste om te onthouden: zorg altijd voor een ‘rode draad’ of herkenbaar handschrift. Een herkenbare en authentieke contentstrategie en communicatiestijl naar de markt voor je ideale klanten om zo aan je naamsbekendheid te werken. Want bekend maakt bemind! 

Wil je mijn complete Personal brand checklist ontvangen? Laat dan hier je gegevens achter en je krijgt 'm via de mail toegestuurd!



 "Vol enthousiasme nam Sandra me mee op reis in mijn arbeidsverleden. Door haar oprechte aandacht, verhelderende vragen en scherpe blik, kwam ik tot mooie inzichten over mijn waarden en kwaliteiten. Ik ga gemotiveerd verder met de opstart van mijn kindercoachpraktijk". 

Claudia

Meer weten hoe je je persoonlijke contentstrategie als ondernemer ontwikkelt

Interesse in een kennismaking? Laat het me weten! 

Of wil jij nu ook jouw een complete contentstrategie samen met mij ontwikkelen? Kijk dan hier voor mijn 1:1 traject.

Personal branding & contenttips ontvangen om zo meer naamsbekendheid op te bouwen, de juiste klanten aan te trekken en je eigen merkverhaal ontdekken?

Schrijf je dan in en ontvang regelmatig een inspiratiemail!  In deze update deel ik allerlei branding tips over gerelateerde thema's zoals communicatiestrategie, visualisatie, contentcreatie, storytelling, maar ook relevante trends en kortingsacties. Tot snel!