52 LinkedIn personal branding content ideeën
Een effectieve persoonlijke LinkedIn-strategie voor Personal branding draait om authenticiteit, consistente zichtbaarheid en impact. Bij zowel (potentiële) klanten, partners als je netwerk. Maar… wat plaats je nu precies om jouw expertise en persoonlijkheid écht te laten zien?
Ik heb 52 concrete content-ideeën voor je verzameld die je direct kunt gebruiken om je personal branding op LinkedIn te versterken. Van persoonlijke verhalen tot thought leadership en van behind-the-scenes tot inspirerende inzichten.
52 Personal Brand content ideeën voor LinkedIn
- Een welkomstpost met een introductie over jezelf en wat je doet
- Een post over je missie en de impact die jouw bedrijf wil maken
- Een post met jouw visie op je branche of marktontwikkelingen
- Een post over een belangrijk moment uit de geschiedenis van jouw bedrijf
- Een post over een relevant nieuwsfeit van je bedrijf (bijvoorbeeld bij een 5-jarig jubileum)
- Een post over een belangrijk ritueel gelinkt aan je bedrijfscultuur of een van je merkwaarden
- Een post over een veelgestelde vraag van je doelgroep met jouw antwoord
- Een persoonlijk verhaal over een mijlpaal gelinkt aan je bedrijf
- Een post over jouw favoriete inspirerende quote en waarom
- Een behind-the-scenes video van jouw werkplek / project/ training /sprekersklus
- Een foto van of met iemand die jou inspireert of iemand met een overtuiging waar je ook in gelooft; een held, werknemer, of andere ondernemer (Let op auteursrechten!)
- Een post over de activiteiten van een typische werkdag/werkweek van jou
- Een post over jouw favoriete boek over je expertise, muziek of film als metafoor voor jouw manier van ondernemen
- Een post over een event waar je aanwezig bent geweest en je 3 belangrijkste inzichten
- Een post waarin je jouw favoriete podcast(s), apps of tools deelt en de impact
- Een post over het moment waarom je het bedrijf destijds hebt opgericht
- Een post van een reflectiemoment met een selfie
- Een verhaal delen over persoonlijk leiderschap
- Een post over het seizoen of een feestdag gelinkt aan je bedrijf (Pasen, Zomer, Kerst etc.)
- Een foto delen van een inspirerende locatie, reis of vakantie en de link met je bedrijf
- Een post over de veelgemaakte fout(en) in jouw vakgebied
- Een routine of belangrijk (ochtend)ritueel delen gerelateerd aan jouw werkwijze
- Deel een gastblog/artikel/post van een samenwerking met een collega-ondernemer, thought leader of influencer in jouw vakgebied
- Een post over je toekomstvisie en hoe jouw bedrijf zich heeft ontwikkeld in de afgelopen jaren
- Een infographic met interessante kerncijfers over je bedrijf of thema in jouw branche
- Organiseer een winactie
- Een poll over de behoefte of wens van je potentiële klanten
- Een post over een gratis checklist, webinar of product demonstratie om te ‘proeven’
- Deel een stappenplan over de beste manier om X te doen (bijv. je klanten tevreden houden)
- Een 'throwback' foto van een geslaagd project
- Deel een post over het belang van zelfontwikkeling
- Vertel over je werkwijze en zet een klant in de spotlight
- Deel een mooi gesprek of ervaring uit je loopbaan
- Een post over een ondergewaardeerde ondernemerseigenschap die volgens jou wel handig is
- Een post over een award, certificaat of behaald diploma
- Een lijstje met do's en don'ts in jouw vakgebied
- Maak een post over je bedrijfscultuur of merkwaarden
- Deel het beste of slechtste advies dat je ooit hebt gekregen
- Publiceer een klanttestimonial of review
- Een post over een trend in je vak
- Een post met een klantverhaal/anekdote inclusief de herkenbare frustratie, wens en oplossing.
- Een (teaser) aankondiging van bedrijfsnieuws of productlancering
- Een video van rondleiding of een kijkje in je bedrijf
- Een mening geven over een (maatschappelijk) thema in jouw vakgebied
- Een verhaal van een transformatie hoe jij het leven van je klanten veranderd
- Een post om een belemmering te bespreken: wat houdt je klanten tegen om met je in zee te gaan en hoe ga je dit weerleggen?
- Een “Live” waarin je de vragen van potentiële klanten gaat beantwoorden
- Een tutorial video over je werkwijze of hoe jouw klanten jouw product gebruiken
- Een post met jouw observatie op een succesverhaal van jouw klant (voor/na/hoe)
- Deel de grootste mythe of misverstand over jouw branche
- Een post met de voordelen om met jou/ je bedrijf te werken
- Recycle je content ideeën in een ander format; maak van een blog een paar posts of een podcast bijvoorbeeld.
Nieuwsgierig naar jouw personal brand?
Stuur me een bericht info@sandrastassar.nl , dan overleggen we de mogelijkheden. Of kijk voor een overzicht van alle personal branding workshops dit najaar hier.
Liever eerst meer weten? Schrijf je dan in voor mijn wekelijkse gratis personal brand inspiratiemail door onderstaand formulier in te vullen.