l
Ontdek je personal brand en word top of mind met authentieke content

Jouw merkverhaal - een authentieke contentstrategie voor de markt

Je hoort en ziet er steeds meer over: personal branding. Dat het handig is om aan je naamsbekendheid te werken en je onderscheidend vermogen te communiceren naar de markt, zodat je 'top of mind' wordt bij je ideale doelgroep. Waarschijnlijk ben je er al mee bezig, omdat wat je online communiceert iets zegt over jou. Dus dan kun je er ook maar beter voor zorgen dat je online overkomt hoe je wilt overkomen!

Jezelf online neerzetten op een authentieke manier die bij je past om die fijne nieuwe klanten of opdrachten te werven en te groeien met je bedrijf. Hoe pak je dit aan?


Jouw personal brand als ondernemer of eigenaar

 Misschien herken je jezelf hier ook wel in:
je wilt starten met zichtbaar zijn op LinkedIn, maar je hebt nog geen idee hoe
je veel tijd 'verbrandt', omdat je niet precies weet wat je als eigenaar over je bedrijf kunt vertellen 
je al een tijdje bezig bent met sociale media en jij je afvraagt of het beter en afwisselender kan.


 

  Persoonlijke contentstrategie ; ontdek de kracht van jouw personal brand en ontwikkel je contentstrategie voor de juiste doelgroep(en) 

In deze module ga je samen met mij aan de slag om je unieke personal branding strategie te als ondernemer of eigenaar te bepalen, met als doel om de connectie te maken met jouw ideale klanten online. De basis van een goed merkverhaal begint namelijk bij jou, zodat mensen voor jouw bedrijf gaan kiezen! 

Wat zijn de kritische succesfactoren voor een sterke persoonlijke contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema's en juiste persoonlijke verhalen over je bedrijf? Op basis van een uitgebreide analyse gaan we aan de slag om een concreet verhaalschema, bestaande uit de content pijlers en content thema's die bij jou passen,  vast te leggen voor je online posts en video's. Dit is niet alleen de ultieme basis voor je sociale media kanalen zoals LinkedIn, maar ook je website, emailmarketing, presentaties etc. Kortom, je legt de basis voor een effectieve persoonlijke contentstrategie op basis van je personal brand en we maken samen een contentstrategie voor je bedrijf met als doel 'top of mind' te worden bij jouw ideale klanten! 

 "Al langer wilde ik meer gaan doen met LinkedIn en steeds kwam het er niet van.  Ik wist gewoonweg niet waar te beginnen, hoe werkt het nou allemaal op LinkedIn, wat zijn de do’s en don’ts en ga zo maar door! Sandra helpt je op een persoonlijke interactieve en gezellige manier door de ins en outs van LinkedIn die geschikt zijn voor jou."
Rico

 

 Wat ga je leren?

Het begint bij jou. Wie ben jij als ondernemer of eigenaar? Met welke ambitie voor de toekomst?  En wie is je ideale klant? Welke drijfveren en uitdagingen heeft hij/zij? Op welke wijze voeg jij met je bedrijf waarde toe te midden van al die andere aanbieders in de markt?

In deze module gaan we dan ook op zoek naar wat je sterke punten zijn als ondernemer of eigenaar, waar je voor staat, wat je onderscheidend vermogen is en waarom je doet wat je doet. Je leert ook via welke content formats en in welke communicatiestijl jij het beste je boodschap kunt overbrengen. Uiteindelijk kun je jouw unieke merkverhaal en ideeën omzetten in concrete acties en authentieke content voor je personal branding strategie van de website, emailmarketing, en webinars tot aan je LinkedIn posts bijvoorbeeld.


Inhoud module - contentstrategie vanuit jouw merkverhaal (indicatie tijdspad: 3 maanden)

  • Analyse van het "DNA" van jouw bedrijf, de merkwaarden en merkkwaliteiten
  •  De visualisatie van je merkidentiteit naar de juiste beelden, woorden, metaforen etc.
  • Je leert hoe je een persona en klantreis maakt van je ideale klant als vertrekpunt voor de nieuwe persoonlijke communicatie over je bedrijf.
  • we gaan op zoek naar de belangrijkste communicatieboodschappen en -kanalen aan de hand van jouw ideale klant; ook kijken we naar de woorden die bij jouw doelgroep en merkverhaal passen.
  • Je maakt een basis opzet voor je LinkedIn contentstrategie voor 1 gekozen doelgroep en ontvangt feedback op je input; zo leggen we de belangrijkste content pijlers en thema's voor je merkverhaal vast. 
  • Je leert welke content vormen en content typen er zijn voor welk communicatiedoel, en hoe je online zichtbaar kunt zijn op een manier die bij jou en je ideale doelgroep past op LinkedIn.
  • We gaan met je LinkedIn account aan de slag, zodat het profiel ook meteen weer up-to-date is om de juiste klanten aan te spreken!
  • Tevens ontvang je informatie over de basics van een personal branding strategie, tools voor het content creatieproces en templates voor een contentplanning, inclusief inhaakkalender, overzicht sociale media en kanalen, en content vormen inbegrepen!

De Personal Brand sessie heb ik als heel erg leerzaam en met name ook prettig ervaren. Met name onze gesprekken over wat drijft "mij", wat zijn mijn waarden en hoe laat ik mezelf zien als professional. Niet alleen de koude theorie maar met name ik als mens achter mijn merk"

Eric



Wat levert deze persoonlijke brand & contentstrategie module jou op?

 Inzicht in je professionele identiteit van jou als ondernemer en hoe je dit inzet voor je persoonlijke online contentstrategie:

  • Je ontdekt je missie en visie, kortom jouw 'why' voor je merkstrategie naar de markt
  • Je ontdekt je  'brand voice'; wat zijn nu de woorden die je voor de communicatie van je bedrijf kunt gebruiken en je 'personal brand' als eigenaar
  • je eigen authentieke contentstrategie wordt vastgelegd aan de hand van content thema's, beelden, en middelen die bij je bedrijf passen 
  • Volop ideeën voor relevante content die bij je persoon en stijl passen op LinkedIn (of Instagram)
  • Je LinkedIn (of Instagram profiel) krijgt een upgrade en is weer up-to-date om de juiste klanten aan te spreken!
  • Handig naslagwerk en templates: het ABC van merkdenken, contentplan template, een personal brand checklist en handige templates voor het schrijven van een post tot aan je over-mij pagina voor je website!

 Deze module is de perfecte basis voor authentieke content om zo naamsbekendheid op te bouwen en je ideale klanten te bereiken! 

Neem contact met me op voor meer informatie voor je persoonlijke contentstrategie

Locatie: Strijp S in Eindhoven, op locatie of online (in overleg)

Investering:  1.495,- (excl. BTW en reiskosten). Gespreid betalen is mogelijk.

De basis voor onze samenwerking vormt een ingevuld business model canvas, marketing- of ondernemersplan. Houd er verder rekening mee dat je voor iedere sessie werkopdrachten mee naar huis krijgt.

Meer weten? Klik dan ook op de button hieronder en vraag een persoonlijke gesprek naar de mogelijkheden. Voel je vooral vrij, je bent nergens toe verplicht.


"Ik heb een heel fijn traject bij Sandra gevolgd. Ze verdiept zich in je bedrijf en geeft aan waar je kan verbeteren. Handig zo'n hulplijn!"

Bianca

Ben je een startende ondernemer?

Kijk dan ook hier voor mijn starterspakket voor de beginnende ondernemer!

"Vol enthousiasme nam Sandra me mee op reis in mijn arbeidsverleden. Door haar oprechte aandacht, verhelderende vragen en scherpe blik, kwam ik tot mooie inzichten over mijn waarden en kwaliteiten. Ik ga gemotiveerd verder met de opstart van mijn kindercoachpraktijk".


Claudia
 

Meer over Personal Branding specialist Sandra Stassar

Na ruim 15 jaar bedrijfsleven was het tijd voor iets anders. Jarenlang heb ik me verdiept in de mens en communicatie in de vorm van employee branding, internal branding en corporate branding voor bedrijven. En ik had met mezelf voorgenomen dat ik op een moment de sprong zou wagen als personal branding specialist. Dat is nu inmiddels weer een tijd geleden en ik zet nu mijn expertise in voor ondernemers en eigenaren van teams.

De communicatiekracht van professionals die zichzelf als 'a force for good' zien versterken, zodat ze hun dromen waar kunnen maken. Dat is mijn persoonlijke missie. Ik maak hierbij gebruik van zowel analytische als meer 'creatieve' werkvormen. Door de verbinding te leggen tussen beide werkvormen, kom ik tot de mooiste resultaten voor authentieke verhalen naar de markt. 

 Kortom, wil je weten waar je merkkracht zit of heeft de promotie van je bedrijf een boost nodig? Samen gaan we ‘terug naar de tekentafel’ om de bewuste en wellicht ook onbewuste kwaliteiten en kernwaarden te (her)ontdekken voor jouw merkverhaal naar de markt om zo de juiste doelgroep aan te spreken!


VEELGESTELDE VRAGEN OVER HET PERSONAL BRANDING CONTENTSTRATEGIE-TRAJECT

"Is dit iets voor mij als ik nog nooit iets aan personal branding heb gedaan?"

Jazeker, dan is dit contentstrategie-traject echt iets voor jou! Je kunt zo een mooie eerst start maken door te leren ontdekken wat precies je personal brand kwaliteiten, merkwaarden en eigenschappen zijn. Vervolgens doen we een doelgroepenonderzoek en kijken we samen waar precies je onderscheidend vermogen naar de markt zit. Als laatste stap maken we samen een contentplan (en de eerste posts samen) zodat je makkelijk en efficiënt van start kunt. 

"Ik ben niet zo'n haantje de voorste", is Personal Branding dan wel iets voor mij?
Dat treft, ik ook niet. Wat ik wel weet is, dat als je nieuwe klanten wilt, dat het dan ook nodig is dat je jezelf zichtbaar durft te maken. En dan wel op een manier die bij je past, want dat wilde ik ook. Ik laat je daarom graag zien en ervaren hoe het ook anders kan: dichtbij jezelf blijven met succes.

"Kan ik meedoen als ik niets van LinkedIn of sociale media begrijp?"
Ook dat is geen probleem. Je begint bij mij altijd met een personal brand powersessie. Vervolgens kies je het traject of consult dat bij je past. Als je meer wilt weten WAT je wilt communiceren via sociale media is het ontdek je merkverhaal traject echt iets voor jou. Als je ook graag wilt weten HOE je communiceert omdat je bijvoorbeeld een startende ondernemer bent (welke stijl, formats, hoe maak ik een post e.d.), dan adviseer ik je om het personal branding starterspakket te kiezen.

"Ik ben niet zo creatief. Kan ik dan wel een eigen contentstrategie ontwikkelen?"
Ja hoor, want ik help je hierbij. Ik gebruik ook specifieke tools en templates om je te helpen met het bedenken van geschikte content. En mocht je het zelf niet weten, dan vul ik aan waar nodig met mijn content ideeën, zodat je voldoende content hebt voor een jaar.

"Is branding niet alleen iets voor de grote bedrijven?"
Iedereen is een (personal) brand. De een is er alleen bewuster mee bezig dan de ander om een bepaald beeld van jezelf en je bedrijf in de markt te zetten. Het is dus geen overbodige luxe om hier eens naar te kijken, zodat je weet hoe je overkomt online, of dit het beeld is wat je wilt neerzetten, en hoe dit bij te sturen.

Ik kan niet kiezen, alleen een personal brand sessie of een hele module?
Inmiddels een veel gestelde vraag en logisch natuurlijk.  We beginnen eerst met deze personal brand sessie en als je verder wilt kun je vervolgens gewoon doorstromen naar deze contentstrategie module. Je krijgt de kosten voor de losse sessie dan als extra korting retour, en ontvangt ook gewoon 'de pakketkorting'.  Een ander alternatief is de mogelijkheid om eerst een introductieworkshop bij me te volgen. Mocht je daarna doorgaan met een geheel traject, krijg je de investering voor de workshop als korting op het traject retour. Vraag een offerte aan en dan leg ik je de mogelijkheden graag uit!

Klik hier als je eerst meer wilt weten over wat Personal branding precies is...


"Sandra heeft mij geholpen om mijn Personal brand in kaart te brengen. Dit deed ze met een luisterend oor, veel vragen en vooral ook humor. Het eindresultaat mocht er zijn en ben erg blij met de stappen die ik nu kan zetten."

 

Trude

 

 Liever eerst meer weten? Schrijf je dan in voor mijn gratis inspiratiemail .