l
Maak van je bedrijf een merk

Branding Tip: "Terug naar je roots"


Deze zomer bracht ik een bezoek aan de geboorteplaats en villa van Christian Dior in Granville, Frankrijk. Terwijl ik door de schitterende tuinen liep en de prachtige jurken bekeek, herinnerde dit bezoek mij aan het feit dat de nieuwe marketingdirecteur van een bekend modehuis altijd eerst naar de geboortegrond van de oprichter werd verwezen. Reden hiervoor is het merk te ontdekken vanuit de 'roots', om het zo tot leven te laten komen of nieuw leven in te blazen: wat zijn de karakteristieke elementen, of zoals ik liever zeg 'de parels', die opvallen en een merk eigen maken?


Merkdenken als onderdeel van je acquisitiestrategie

Ook als ZZP'er of ondernemer kun je van je bedrijf een merk maken als onderdeel van je acquisitiestrategie. Maar hoe pak je dit aan? "Terug naar je roots" gaan, is een van de methodes om daar achter te komen.

Voorbeelden:

- een bezoek aan je ouderlijk huis of geboorteplaats 

- het screenen van de interesses en kwaliteiten die je als kind had via fotoboeken

- herinneringen van belangrijke mijlpalen ophalen met een jeugdvriend

Deze manieren helpen je een beter beeld te krijgen van je talenten en waarden en deze te (her-)definiëren, en zo je bedrijfsidentiteit te bepalen. 

Heb je hierbij hulp nodig? Laat het me weten! 


Op zoek naar meer personal branding tips?

De taal van je doelgroep

De kern

Je eigen communicatiestijl

Een nieuw begin

De connectie met je ideale klant