l
Maak van je bedrijf een merk

Vragen en antwoorden over Personal Branding


Wat is Personal Branding?

Personal Branding betekent jezelf als een merk in de markt te zetten door je bekendheid te vergroten en merkvoorkeur te creëren. Oftewel, de 5e P van Promotie zoals ik ook wel zeg. Door in 'branding' te investeren, werk je bewust aan een authentiek, betrouwbaar en consistent beeld bij jouw doelgroep, zodat je 'top of mind' bent als ze jouw product of dienst nodig hebben, of jou als leverancier overwegen. Of ze uiteindelijk voor jou gaan kiezen is van meerdere factoren afhankelijk, maar de klantreis begint altijd bij je bekendheid als merk.

Wat is Personal Branding niet?

Onder branding vallen niet de overige marketingvormen: support en advies over de plaats-, prijs-, product-, of personeelsbepaling. Verder valt verkoopgerichte ondersteuning zoals leadgeneratie en conversieoptimalisatie buiten mijn scope. 


Waarom Personal Branding?

Met Personal Branding beoog je het volgende te realiseren voor je communicatie:

- Scherp te formuleren wat je merkkwaliteiten of specifieke (product-) eigenschappen zijn

- Concreet te maken welke waarde dit heeft voor je ideale doelgroep

- Uiteindelijk precies te verwoorden waarom voor jou te kiezen te midden van alle aanbieders.


Wanneer Personal Branding?

- Als je je zichtbaarheid wilt vergroten

- Jouw onderscheidende merkkracht wilt leren communiceren in woord en beeld

- Een positieve reputatie opbouwen bij potentiële klanten, zowel online als offline


Voor wie is Personal Branding geschikt?

Voor iedere professional die zich consistent en herkenbaar wil profileren.