l
Maak van je bedrijf een merk

Vragen en antwoorden over (Personal) Branding


Wat is Branding?

(Personal) Branding betekent jezelf of je bedrijf als een merk in de markt te zetten door je bekendheid te vergroten en merkvoorkeur te creëren. Oftewel, de 5e P van Promotie zoals ik ook wel zeg. Door in 'branding' te investeren, werk je bewust aan een authentiek, betrouwbaar en consistent beeld bij jouw doelgroep, zodat je 'top of mind' bent als ze jouw product of dienst nodig hebben, of jou als leverancier overwegen. Of ze uiteindelijk voor jou gaan kiezen is van meerdere factoren afhankelijk, maar de klantreis begint altijd bij je bekendheid als merk.

Tevens geeft branding je de juiste focus als professional om jezelf te profileren. Bijvoorbeeld om de juiste thema's te bepalen voor de communicatie naar je doelgroep(en). 


Waarom Branding?

Met (Personal) Branding beoog je het volgende te realiseren voor je communicatie:

- Scherp te formuleren wat je merkkwaliteiten of specifieke (product-) eigenschappen zijn

- Concreet te maken welke waarde dit heeft voor je ideale doelgroep

- Uiteindelijk precies te verwoorden waarom voor jou of je bedrijf te kiezen te midden van alle aanbieders.


Wanneer (Personal) Branding?

- Als je je zichtbaarheid wilt vergroten om nieuwe klanten te werven

- Jouw onderscheidende merkkracht wilt leren communiceren in woord en beeld

- Een positieve reputatie opbouwen bij potentiële klanten, zowel online als offline


Voor wie is (Personal) Branding geschikt?

Voor iedere professional en team van professionals die zich consistent en herkenbaar wil(len) profileren.