l
Maak van je bedrijf een merk

Over Sandra - Branding & communicatiespecialist 


Bouwen aan de naamsbekendheid om ideale klanten aan te trekken

Iedere ondernemer of bedrijf bestaat uit een eigen set van waarden en kwaliteiten, en heeft daarmee toegevoegde waarde voor het geheel. Ik geloof dan ook in de kracht van diversiteit. Of je nu zelfstandig bent of onderdeel uitmaakt van een team, de unieke set van merkwaarden, kwaliteiten en ervaringen maakt dat jij (of je bedrijf) uniek bent.  Op zoek gaan naar het unieke verhaal achter jouw (of jullie) bedrijf is het leukste dat vind ik om te doen.


"Waar zitten de parels"?

Dat is de kernvraag waar ik me graag mee bezig houd voor jouw/jullie contentstrategie en contentcreatie. 

Sandra Stassar

Zeker als dienstverlenende ondernemer is het belangrijk te weten wat je 'brand identity' is en waar specifiek jouw toegevoegde waarde ligt. En dat je dit op een krachtige en consistente wijze weet te communiceren op een manier die bij jou past. Het mooie is dat als je de 'merkkracht' ontdekt van je bedrijf, je ook met meer vertrouwen je bedrijf gaat promoten

Ik zie en hoor van mijn deelnemers o.a.:

  • Met meer zelfvertrouwen nieuwe projecten oppakken
  • Lezingen en presentaties geven aan een groot publiek
  • Video's maken over hun bedrijf en diensten
  • Inschrijven voor wedstrijden en prijzen winnen
  • Ze zichzelf veel vrijer op sociale media durven te laten zien en op te vallen, bijvoorbeeld op LinkedIn
  • ... en de juiste klanten aan hun bedrijf weten te verbinden.

Want uiteindelijk gaat het als ondernemer om de betekenis van jouw product of dienst voor anderen. Door samen op zoek te gaan naar het merkverhaal van je bedrijf, creëer je een authentieke, relevante, en onderscheidende boodschap om jouw ideale klanten te bereiken.

Personal Branding
Jouw onderscheidend vermogen


Mijn persoonlijk motto:

"Give a man a fish and you feed him for a day; 

teach a man how to fish and you feed him for a lifetime". 

Lao Tzu


Mijn merkessentie: de inspirerende helper

De inspirerende helper. Dat is mijn merkessentie. Mijn ervaring als accountmanager bij een reclamebureau en de rol van communicatiemanager voor diverse opdrachtgevers, samen met mijn talent voor coaching, maakt dat ik snel tot de kern kom. Deze combinatie zorgt ervoor dat ik weet hoe de 'parels' van een bedrijf naar boven te halen, en dit vervolgens ook als merk te communiceren via geschikte middelen en kanalen. Verder hoor ik vaak terug dat mijn klanten het een voordeel vinden dat ik me echt in hun markt verdiep, en zo een handige gesprekspartner voor ze ben.

Als persoon ben ik zorgvuldig en pragmatisch ingesteld, dus geen ellenlange sessies die niets opleveren. Je krijgt ook praktijkopdrachten mee naar huis, inclusief relevante tools en templates om je kennis en vaardigheden te versterken. 

Mijn merkkwaliteiten: analytisch, creatief en verbindend

Goed luisteren. Daar begint een analyse bij mij altijd mee. Op basis van jouw/jullie input ga ik aan de slag met een analyse. Ik neem hiervoor ook de socials en website door en we doen een uitgebreide verkenning van de merkwaarden en merkkwaliteiten. De analysefase is voor mij een absolute must om me te kunnen verdiepen in de mens(en) en de kwaliteiten. Het geeft me beter inzicht in het 'merk DNA', omdat ik als coach beter van een afstand kan meekijken en zo ook kan wijzen op de welbekende 'blinde vlekken'.

Mijn creativiteit uit zich in de communicatie naar de markt. Vooral over het wat en hoe precies kan ik goed meedenken, bijvoorbeeld de metaforen en beelden die ik voor me zie. Maar ook door creatieve werkvormen toe te passen, krijgen we vaak zeer mooie resultaten voor de visualisatie. Mocht je/jullie zelf wat minder creatief zijn, dan kan ik zeker op dit vlak veel betekenen en aanvullen waar nodig.

Samenwerken of teamwork is de basis voor mij van iedere werkrelatie, zodat de verbinding gemaakt kan worden met je/jullie doelgroep(en). De 'klik' moet er daarom voor mij vanaf het begin al zijn om samen iets moois neer te zetten. Hoewel ik vraag om templates en tools zelf thuis voor te bereiden, kijk ik mee en verdiep ik me in de markt om zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en zo waarde toe te voegen. 


"Sandra weet doortastend door te vragen en je te laten nadenken,

en haalt daardoor dingen naar boven waar je zelf geen weet van had."

 


Diploma's en certificaten:

Communicatie coach (SRM), NLP practitioner's coach (IEP), Digitale Marketing (NIMA), Marketingcommunicatie B (SRM), Green Belt/Lean leadership 

 

Wil je meer over me weten? 

Bekijk dan mijn LinkedIn profiel, of volg mij op Instagram.