l
Ontdek je merkverhaal naar de markt

Jouw merkverhaal - de ultieme basis voor een unieke contentstrategie

Online zichtbaar zijn op een manier die bij je past. Hoe pak je dit aan?

 Misschien herken je jezelf hier ook wel in:

je wilt starten met Instagram of LinkedIn, maar je hebt nog geen idee wat
je een nieuwe doelgroep wilt bedienen, maar hoe dan?
je je telkens afvraagt "wie zit er nu op mij te wachten?"
je veel tijd 'verbrandt', omdat je niet weet wat te posten
het gevoel hebt dat je je online nog anders presenteert dan je in 'werkelijkheid' bent.


 

 1:1 module contentstrategie - Ontdek je unieke merkverhaal voor de juiste klanten 

In deze module ga je samen met mij aan de slag om je contentstrategie te bepalen, met als doel om de connectie te maken met jouw ideale klanten. De basis van een goed merkverhaal begint namelijk bij jou en kennis van je doelgroep! 

Wat zijn de kritische succesfactoren voor een sterke contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema's? Op basis van een uitgebreide analyse gaan we aan de slag om een concreet verhaalschema, bestaande uit de content pijlers en content thema's die bij jou passen,  vast te leggen voor je communicatie. Je legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie op basis van je personal brand en een eerste aanzet voor een contentplan 2023 met als doel 'top of mind' te worden bij jouw ideale klanten!

Wat ga je leren?

Het begint bij jou. Wie ben jij als ondernemer? Met welke ambitie voor de toekomst?  En wie is je ideale klant? Welke drijfveren en uitdagingen heeft hij/zij? Op welke wijze ga jij waarde toevoegen?

In deze module gaan we dan ook op zoek naar waar je voor staat, wat je onderscheidend vermogen is en waarom je doet wat je doet. Je leert ook via welke content vormen jij het beste je boodschap kunt overbrengen. Uiteindelijk kun je jouw unieke merkverhaal en ideeën omzetten in concrete acties voor je content zoals je website, emailmarketing, webinars en je posts voor de sociale mediakanalen.


Inhoud module contentstrategie vanuit jouw merkverhaal

  • Analyse van het "DNA" van je bedrijf, de merkwaarden, merkkwaliteiten, en de visualisatie van je merk 
  • Je leert hoe je een persona en klantreis maakt van je ideale klant als vertrekpunt voor je communicatie
  • Je bepaalt de belangrijkste communicatieboodschappen en -kanalen aan de hand van jouw ideale klant; ook gaan we op zoek naar de woorden die bij jouw merkverhaal passen
  • Je maakt een basis opzet voor je contentstrategie voor 1 gekozen doelgroep; we leggen de belangrijkste content pillars en content thema's voor je merkverhaal vast. 
  • Je leert welke contentvormen en contenttypen er zijn voor welk communicatiedoel, en hoe je online zichtbaar kunt zijn op een manier die bij jou en je ideale doelgroep past.
  • Tevens ontvang je informatie over de basics van een personal branding strategie, tools voor het content creatieproces en een template contentplan 2023, inclusief inhaakkalender, overzicht sociale media en kanalen, en content vormen cadeau!


Wat levert deze module je op?

 Inzicht in je professionele identiteit van jou als ondernemer en hoe je dit inzet voor je persoonlijke online contentstrategie:

  • Je ontdekt je missie en visie, kortom jouw 'why' voor je persoonlijke merkstrategie
  • Je ontdekt je  'brand voice'; wat zijn nu de woorden die je voor de communicatie van je bedrijf kunt gebruiken en je personal brand
  • je eigen contentstrategie wordt vastgelegd aan de hand van content thema's, beelden, middelen die bij je bedrijf passen 
  • Volop ideeën voor kwalitatieve en relevante content die bij je persoon en stijl passen
  • Je hebt de basis voor je contentstrategie 2023 om effectief content te verspreiden ! 
  • Handig naslagwerk: het ABC van merkdenken

 

 Deze module is de perfecte basis voor authentiek content met een strategie om zo je ideale klant te bereiken! 

Locatie: Eersel, Strijp S in Eindhoven of online

Investering: 997,- (excl. BTW). Houd er rekening mee dat je voor iedere sessie werkopdrachten mee naar huis krijgt.  

Vertel mij meer in een persoonlijk gesprek hoe we mijn contentstrategie maken!


"Ik heb een heel fijn traject bij Sandra gevolgd. Ze verdiept zich in je bedrijf en geeft aan waar je kan verbeteren. Handig zo'n hulplijn!"

Bianca