l
Ontdek je personal brand en word top of mind met authentieke content

Gratis checklist: de LinkedIn personal branding checklist voor ondernemers en eigenaren

 

Als je wilt gaan communiceren over je bedrijf op LinkedIn, dan zijn er een hoop keuzes te maken. Het begint met te weten wat je wilt uitstralen en vertellen over jouw bedrijf. Vervolgens gaat het om de concrete keuzes die je maakt. Hoe ook jij als ondernemer of eigenaar via je persoonlijk profiel en de content die je deelt, het juiste beeld naar buiten wilt brengen voor de juiste doelgroep. Zowel in woord als beeld op LinkedIn. En dat zit ‘m natuurlijk in de details! Maar ja, welke details? 

Personal branding checklist voor LinkedIn

Zeker als eigenaar of zelfstandig ondernemer is je personal brand van groot belang. Jij bent immers het boegbeeld van je bedrijf. Ook op LinkedIn! Maar waar op te letten? Je vindt de eerste tips in deze checklist.  In het volgende personal branding items overzicht vind je een opsomming aan welke details en items te denken:

  • Fotografie, een professionele profielfoto; professioneel en toegankelijk. Kies voor een zakelijke context (niet te dichtbij of van veraf), glimlach en kijk in de camera. Voor een check, kun je gebruik maken van deze gratis tool: www.photofeeler.com 
  • LinkedIn-banner; deze omslagfoto/banner foto dient als 'conversatiestarter' om online de interesse te wekken en je persoonlijkheid uit te drukken voor de connectie, bijvoorbeeld met je kenmerkende dienst of ‘flagship’-producten, events die je organiseert of jouw kenmerk als expert (bijvoorbeeld je boek, methode etc.)
  • De eerste indruk via je LinkedIn profiel, oftewel je visuele presentatie; maak je gebruik van dezelfde kleuren, typografie, fotografie,  beelden en documenten (zoals je carrousels) als op je website en de andere platforms die je gebruikt? Hoe consistenter, hoe beter. De ontvangers krijgen dan hetzelfde gevoel bij je. Super, want consistentie straalt betrouwbaarheid uit. 
  • Strategische headline om nieuwe klanten aan te trekken: is duidelijk voor wie je wat kunt betekenen, en waarom voor jou kiezen?
  • Tone of Voice van de content die je plaatst; schrijf je zoals je praat? Gebruik zoveel mogelijk je eigen woorden (naast de zoekwoorden check). Zo kom je online hetzelfde over als offline. Dit zorgt voor herkenbare, consistente en authentieke communicatie.

Wil je de complete Personal brand checklist ontvangen? Laat dan hier je gegevens achter en de file komt naar je toe!



Word actief met je persoonlijke LinkedIn account!

Als personal branding & contentspecialist help ik ondernemers met hun authentieke merkverhaal naar de markt. Voor LinkedIn, maar de resultaten zijn ook zeker toepasbaar voor de website (over-mij pagina bijvoorbeeld) en je emailmarketing. Ik ga daarom op zoek naar de ‘rode draad’ en unieke cocktail van EIGENschappen voor de communicatie naar de markt.  Om zo een herkenbare en consistente communicatiestijl te zorgen voor de juiste klanten en meer naamsbekendheid in de markt. 


"Al langer wilde ik meer gaan doen met LinkedIn en steeds kwam het er niet van.  Ik wist gewoonweg niet waar te beginnen, hoe werkt het nou allemaal op LinkedIn, wat zijn de do’s en don’ts en ga zo maar door! Sandra helpt je op een persoonlijke interactieve en gezellige manier door de ins en outs van LinkedIn die geschikt zijn voor jou."
Rico

Meer weten hoe we samen jouw LinkedIn contentstrategie als ondernemer ontwikkelen:

Interesse in een kennismaking? Laat het me weten! 

Of heb je interesse om een complete persoonlijke contentstrategie samen met mij te ontwikkelen? Kijk dan hier voor mijn 1:1 LinkedIn strategietraject.

Personal branding en contenttips ontvangen om meer naamsbekendheid op te bouwen, de juiste klanten aan te trekken en je eigen merkverhaal naar de markt ontdekken?

Schrijf je dan in en ontvang regelmatig een inspiratiemail!  In deze update deel ik allerlei branding tips over gerelateerde thema's zoals communicatiestrategie, visualisatie, contentcreatie, storytelling, maar ook relevante trends en kortingsacties. 

Tot snel!