l
Maak van je bedrijf een merk

Personal Branding tip: je eigen communicatiestijl


‘Dat hoort toch niet’

‘Wie denk je wel dat je bent’

‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!’

‘Steek je kop niet boven het maaiveld!'


Herken je je in een van deze ‘belemmerende overtuigingen’? Of heeft iemand weleens iets soortgelijks tegen je gezegd? Hoor je het vaak in de omgeving waar je vandaan komt? Of misschien is het wel je eigen kritische stem die zegt dat je ergens niet goed genoeg voor bent, of iets beter niet kunt doen.

Hoe dan ook, dit soort overtuigingen helpen natuurlijk niet om jezelf te promoten. Als je je (online) zichtbaarheid wil vergroten voor de werving van nieuwe klanten of opdrachten bijvoorbeeld, dan komen deze ‘belemmerende overtuiging’ ook weer vaak naar boven. En natuurlijk ‘weet’ je als ondernemer dat het handig is, en ja zelfs een must is, om jezelf te laten zien en contacten te leggen. Dus wat houd jou nu toch weer tegen? Inderdaad die vervelende ‘belemmerende’ overtuiging.

De hamvraag natuurlijk is: hoe kom je er van af ? Gelukkig is dat niet zo moeilijk. Nee, echt niet. Dat je er al zolang mee loopt, wil natuurlijk niet zeggen dat het net zolang duurt om er weer vanaf te komen. De crux is namelijk om terug te gaan naar je KERNWAARDEN.

Want wat vind jij belangrijk? Waar sta jij voor? Of dit nu op persoonlijk vlak is of werkgerelateerd, het is belangrijk je eigen kernwaarden goed te kennen voor je communicatie en visualisatie. Dan kun je namelijk ook voor jezelf vaststellen of iets bij je past, bijvoorbeeld je huisstijl of logo. En dus ook welke interpretatie je geeft aan een bepaalde situatie. Want je gaat de overtuiging kiezen die bij jou past. Die in lijn is met jouw kernwaarden. En niet omdat iemand anders ooit tegen jou X, Y of Z heeft gezegd, maar eentje die echt past bij jou.

En het mooie is, is dat deze nieuwe krachtgevende overtuigingen je gaan helpen bij jouw manier van communiceren. Welke beelden en onderwerpen je gaat kiezen, kortom om jouw eigen communicatiestijl te ontdekken. Dus, zit je ‘vast’? Ga terug naar je kernwaarden, en ik help je er graag bij! 


Op zoek naar meer branding tips? 

Terug naar je roots

De taal van je doelgroep

De kern

Een nieuw begin

De connectie met je ideale klant