l
Maak van je bedrijf een merk

Blog: Een nieuw begin

Soms verlangen we hier allemaal wel naar. Zeker in de lente en bij het vieren van het Paasfeest. Maar zeker ook wanneer je voor jezelf hebt besloten om je koers te wijzigen en bijvoorbeeld zelf een bedrijf te starten: een nieuw begin. Je bent wellicht al bezig met een ondernemingsplan, je hebt je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar je hebt nog helemaal geen promotiestrategie. Je bent er wel op het aan het ‘broeden’. Ik zie het vaker bij ondernemers, maar hoe zet je nu die eerste stap?

De essentie voor jou als merk

Hoe fijn zou het dan zijn om te weten HOE je opnieuw kunt beginnen als ondernemer. En een van de belangrijkste ‘sleutels’ voor je promotiestrategie is het onderzoeken van je eigen kwaliteiten. Jouw kwaliteiten vormen de essentie voor jou als merk. Samen met jouw persoonlijkheid maken ze jouw zelfs uniek. Door het boek “Authentic Happiness” van de grondlegger van de positieve psychologie Martin Seligman, werd ik zelf ook weer duidelijk herinnerd aan het feit: waar je ook bent of gaat, je hebt altijd je kwaliteiten bij je. Die kan niemand je afnemen. Hoogstens komen ze in een verkeerde omgeving niet voor jou tot z’n recht.

Ontdek je merkkwaliteiten en merkwaarden

En zeg nu zelf, wanneer heb jij nu eens echt goed stil gestaan bij de kwaliteiten en talenten die je hebt? Of wanneer heb je hierover het laatst met iemand gesproken? Toch vreemd hè, dat we dit niet vaak doen, tsja ons zelfs niet op school wordt geleerd, hoe je je eigen krachten kunt ontdekken. En ook datgene wat je leuk vindt, is vaak terug te herleiden tot je kwaliteiten en talenten. Maar hoe kom je hier nu achter? Je kunt je levensverhaal gaan schrijven, met vrienden en (ex-)collega’s hierover praten, je kunt ook vooral de dingen gaan doen waar je blij en vrolijk wordt, én je kunt je natuurlijk bij mij laten coachen.

De basis voor je website en sociale media

Tijdens mijn coaching sessie(s), kijk ik met je mee vanaf het begin van je loopbaan. Wat vond je vroeger al leuk en waar was je goed in? Maar ook wat zijn de merkwaarden die bij jou als ondernemer passen. En hoe zit het met de mensen die een voorbeeld voor je waren. Welke belangrijke informatie kunnen we hieruit halen? We leggen alle puzzelstukjes bij elkaar, zodat we tot jouw eigen 'palet' komen. En het mooie is, dat ik je ook nog aanwijzingen kan geven hoe je dit palet weet om te zetten in de communicatie voor jou als merk voor bijvoorbeeld je website of sociale mediastrategie. Dus, hoe je je talenten, kwaliteiten en waarden gaat vastleggen en vertalen in je eigen authentieke communicatiestijl door de juiste beelden, kleuren en woorden te selecteren. Daar help ik je graag bij, want dat is weer mijn talent.

 Meer weten? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.

Sandra Stassar 


Op zoek naar meer branding tips? 

"Terug naar de roots" van je bedrijf

De taal van je doelgroep

Je eigen communicatiestijl

Een nieuw begin

De connectie met je ideale klant maken!

De waarde van een personal branding coach